nieuws
Van € 0 naar € 100 miljoen - een overzicht
10-02-2017
Van € 0 naar € 100 miljoen ging natuurlijk niet vanzelf. Daarom hebben wij een overzic...
lees verder
Meer dan 100 miljoen euro gefinancierd via Geldvoorelkaar.nl
09-02-2017
Wij zijn trots! Als eerste crowdfundingplatform in Nederland hebben wij meer dan 100 miljoen e...
lees verder
Jonge ondernemer opent restaurant in verbouwde kerk
26-01-2017
De verbouwing van de leegstaande kerk in Kamperland is in volle gang. Lloyd Oudeman uit Rilland ...
lees verder
Omvang crowdfunding in 2016 € 170 miljoen
19-01-2017
Ook het FD bericht over de groei van de crowdfundmarkt in 2016: Nederlandse ondernemers hebben ...
lees verder
Vacature Crowdfunding bemiddelaar ZZP
18-01-2017
Geldvoorelkaar.nl - het grootste crowdfundingplatform van Nederland - heeft sterke groei ambi...
lees verder
Groei
Aircraft End-of-Life Solutions
Project:
15415 Zakelijk
Leendoel:
Groei
Classificatie:
5
G-PD percentage:
0,92
Creditsafe score:
46
Inschrijfperiode nog 55 dagen
Kredietbedrag:
€ 475.000
Geinvesteerd:
€ 158.500
Product:
Groeilening
Rente per jaar:
7,5%
Looptijd:
63 maanden
Aflosvrij periode
3 maanden
Over mij
Branche: Recycling
Producten en/of diensten: Vliegtuigrecycling
Aantal medewerkers: 7
Oprichtingsdatum: 11-05-2006
Leeftijd: 37
Gezinssituatie: Samenwonend
Opleiding: Universitair, Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek
Hobby's: Hardlopen, muziek
Social media: Facebook  LinkedIn  LinkedIn
BKR score: Laag risico (C)
Aanvullende informatie: Download Adobe Reader  Creditsafe AELS Holding BV.pdf
Aanvullende informatie: Download Adobe Reader  Creditsafe Aircraft End-of-Life Solutions (AELS) BV.pdf
Aanvraag mede mogelijk gemaakt door
 
Toelichting van de aanvrager
Uw naam
Uw E-mailadres
De naam van uw vriend
Het E-mailadres van uw vriend
Uw persoonlijke tekst (optioneel)
Verstuur
Kunt u een beschrijving geven van uw onderneming (inclusief activiteiten en rechtsvorm) en wat uw onderscheidende kenmerken zijn?
AELS (Aircraft End-of-Life Solutions) is een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, gevestigd te Zoetermeer en Woensdrecht (naast de militaire vliegbasis). Daarnaast heeft AELS het exclusieve recht om vliegtuigen te ontmantelen op Twente Airport. De onderneming is al 10 jaar gespecialiseerd in het ontmantelen van vliegtuigen. AELS ontmantelt zowel vliegtuigen in opdracht van derden als voor eigen rekening. De vliegtuigen die voor eigen rekening uit elkaar worden gehaald, worden in onderdelen verkocht en de restmaterialen worden op verantwoorde wijze gerecycled.

AELS is het enige vliegtuig-recyclingbedrijf ter wereld dat drievoudig is geaccrediteerd door brancheorganisaties. Oprichter en Algemeen Directeur Derk-Jan van Heerden is daarnaast president van de wereldwijde brancheorganisatie AFRA (Aircraft Fleet Recycling Association). 
 
AELS in het nieuws

Profiel_15415_2_101031.jpg
Profiel_15415_2_101045.jpg
Profiel_15415_2_101101.jpgProfiel_15415_2_101119.jpgProfiel_15415_2_101137.jpg

Historie 
De afgelopen 10 jaar heeft AELS 46 vliegtuigen ontmanteld, waarvan (sinds 2013) 10 vliegtuigen voor eigen rekening zijn aangekocht en ontmanteld. Deze individuele projecten zijn succesvol en winstgevend verlopen. In de eerste 7 jaar is AELS winstgevend gegroeid met het recyclen van vliegtuigen van derden. In de afgelopen 4 jaar heeft AELS geïnvesteerd in het zelf kunnen kopen van vliegtuigen en uitbreiding van de organisatie, met als doel de verwerkingscapaciteit uiteindelijk te vergroten naar 12 vliegtuigen per jaar. De kosten gaan hierbij voor de baten uit met als gevolg boekverliezen in de afgelopen 3 jaar. De omzet is inmiddels sinds 2012 verdrievoudigd en 2016 is licht winstgevend afgesloten. De organisatie van AELS staat nu klaar voor verdere groei. Op elk vliegtuigproject is een goede marge behaald. Op dit moment is de organisatie solide en ervaren en heeft voldoende capaciteit om 8 vliegtuigen per jaar te verwerken. Bij het aanschaffen van extra vliegtuigen zullen vaste kosten in beperkte mate stijgen. De extra marge komt grotendeels ten goede aan het resultaat van de onderneming.
 
Profiel_15415_2_103651.jpg

Markt
De vliegtuigindustrie groeit sinds 1975 gemiddeld 6% per jaar. AELS ziet grote kansen doordat de Boeing 737 en de Airbus A320 beide overgaan op een nieuw model. Hierdoor zal de aanlevering van nieuwe reserveonderdelen sterk verminderen en wordt hergebruik van onderdelen aantrekkelijk. Op dit moment bestaat 60% van de commerciële luchtvaart uit voorgenoemde modellen. Alle door AELS tot nu toe gekochte vliegtuigen zijn van deze types om maximaal te profiteren van deze ontwikkeling. Overigens kan AELS door haar ruime ervaring voor alle vliegtuigtypes van klein (Fokker 50) tot groot (Boeing 747) een end-of-life oplossing aanbieden. AELS is de enige partij in Nederland die volledig in eigen beheer vliegtuigen voor eigen rekening aankoopt, de-assembleert, recyclet en in onderdelen doorverkoopt. In Europa zijn er slechts twee andere partijen die volledig in eigen beheer vliegtuigen kopen en de-assembleren. AELS heeft ten opzichte van deze partijen als enige de recycling volgens industriestandaard gecertificeerd. De andere spelers zitten grotendeels in de Verenigde Staten. AELS heeft hiermee een geografisch voordeel in Europa, Afrika en Midden-Oosten voor vliegtuigen die aan het einde van hun economische levensduur zijn. Andere spelers in deze markt handelen in vliegtuigcomponenten en schaffen soms een vliegtuig aan om de voorraad aan te vullen. AELS heeft echter een expertise- en kostenvoordeel ten opzichte van deze partijen.
 
AELS werkwijze
Een aangekocht vliegtuig wordt in drie fases uit elkaar gehaald en elke fase heeft een eigen inkomstenstroom. 

Fase 1
Als eerste worden onderdelen verwijderd voor hergebruik in de vliegtuigindustrie (hergebruik is mogelijk omdat in de luchtvaartsector ieder onderdeel genummerd is en er een logboek voor alle onderdelen wordt bijgehouden). De onderdelen die voor hergebruik bestemd zijn worden opnieuw gecertificeerd en waar nodig gerepareerd of ge-upgraded. Daarna worden de onderdelen verkocht aan vliegtuigmaatschappijen of aan derden die deze kopen voor of namens vliegtuigmaatschappijen.

Profiel_15415_2_131837.jpg

Fase 2 
Vervolgens worden onderdelen van het vliegtuig verwijderd voor alternatief hergebruik. Dat wil zeggen dat deze onderdelen niet meer zullen vliegen of buiten de vliegtuigindustrie een toepassing vinden (flight simulators, ombouw tot design meubilair, verkoop van vliegtuigstoelen aan liefhebbers, etc.)

Profiel_15415_2_131910.jpg

Fase 3 
Tenslotte worden restmaterialen (aluminium, etc.) door partnerbedrijven gerecycled.  
 
Profiel_15415_2_104407.jpg

Waar wordt de financiering voor aangewend?
De financiering wordt aangewend voor de aankoop van een vliegtuig. AELS richt zich daarbij op de Airbus A320 of Boeing 737, maar sluit andere types zoals een Boeing 747 of een Airbus A340 niet uit. In alle gevallen zijn deze aan te kopen vliegtuigen exclusief motoren.
 
Investeringsbegroting

Airbus A320 / Boeing 737   € 475.000,-

 
Hoe is de organisatorische structuur van de onderneming?
 
Profiel_15415_2_132211.jpg

Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl en waarom kiest u voor een uitgestelde aflossing?
Geldvoorelkaar.nl biedt een groeilening aan waar in de beginfase alleen rente wordt betaald en daarna als annuïtaire lening verder gaat. Deze leenvorm past goed in de omzetverwachting na de aankoop van het vliegtuig. AELS zal dit vliegtuig op een eigen of externe locatie ontmantelen. Nadat het vliegtuig ontmanteld is en de onderdelen te koop kunnen worden aangeboden, zijn we ongeveer 2 tot 3 maanden verder. De groeilening past daarmee uitstekend in onze prognose.
 
Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming?
In 2016 is er een omzet van € 2.533.000,- behaald met een positief bedrijfsresultaat. Met het aantrekken van aanvullende financiering zien wij de mogelijkheid om de omzet significant te laten groeien. Onderstaande omzet is gerealiseerd zonder de bank, maar met financiering van een groep van 28 investeerders, die via de STAK Rotables Finance deelneemt in AELS.
 
 
Omzet
2012
€    864.000,-
2013
€ 1.430.000,-
2014
€ 1.913.000,-
2015
€ 1.932.000,-
2016 
€ 2.533.000,-
2017 (prognose)
€ 5.765.000,-
2018 (prognose)
€ 6.860.000,-
 
In tegenstelling tot andere bedrijven ontwikkelt de omzet van een bedrijf zoals AELS zich relatief snel. Dit komt doordat het volume van vliegtuigaankopen met de vaste aandeelhouders en met onder andere deze financiering aanzienlijk kan worden opgeschroefd. Dit resulteert direct in een fors hogere omzet. De kasstroom die vrij komt na het aflossen van de financiering kan weer worden ingezet om nieuwe vliegtuigen aan te kopen.
 
De jaarrekening is opgesteld door Kubus Rotterdam Centrum. De prognoses zijn opgesteld door de intermediair TeamCaptains in samenwerking met de onderneming.
 
Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
Het geconsolideerde eigen vermogen per 31 december 2016 bedraagt € 23.500,- op een balanstotaal van € 1.481.000,-. Vanwege de in 2013 t/m 2015 gemaakte (up-front) kosten om de organisatiestructuur van AELS voor te bereiden op de toekomst, waarin de aanschaf van nieuwere (next generation) modellen centraal staat, had AELS de afgelopen 3 jaar een negatief bedrijfsresultaat. In 2016 is het eigen vermogen fors verbeterd omdat STAK Rotables Finance investeerders een belang hebben genomen in AELS, met een gezondere (positieve) balansverhouding als resultaat. Omdat de cijfers 2016 nog niet gedeponeerd zijn is dat nog niet zichtbaar in de scores bij Graydon en Creditsafe.
 
Profiel_15415_2_104618.jpg

Wat zijn de korte termijn vooruitzichten van de onderneming?
Die zijn veelbelovend. Alles is nu klaar voor de volgende stap. Door middel van aanvullende financiering kan AELS opschalen naar een niveau dat winstgevend tot zeer winstgevend is. Alle vaste kosten worden op dit moment gedekt uit bestaande omzet. De capaciteit om uit te breiden is aanwezig: de ruimte en het personeel zijn klaar voor opschaling, zonder dat de vaste kosten meteen zullen toenemen.

Een platform, een loods, het personeel, de IT structuur, de strategische ondersteuning vanuit de informal investors, een sterk netwerk van potentiele afnemers en betrouwbare partners maken alle onderdeel uit van de solide basis die door AELS gedurende de afgelopen 10 jaar is opgebouwd. Simpel gezegd is het nu een kwestie van de productie opvoeren, waardoor er snel een gezonde nettomarge overblijft. Met behulp van de financiering via Geldvoorelkaar.nl en de overige bronnen van funding die wij aan het onderzoeken zijn, verwachten wij een sterke groei door te gaan maken. Kansen zijn er genoeg. De komende jaren zal het aantal vliegtuigen dat met pensioen gaat flink groeien.
 
Hoe kunt u na afloop van de uitgestelde aflossing voldoen aan de betaalverplichting?
Door de financiering kunnen wij een vliegtuig aanschaffen. Vervolgens kan uit de verkoop van de onderdelen de maandelijkse annuïteit goed nagekomen worden. Binnen anderhalf jaar is de investering al ruimschoots terugverdiend door de verkoop van de onderdelen. We hebben bewust gekozen voor een looptijd van 5 jaar, zodat we de mogelijkheid hebben om direct weer te kunnen investeren in een volgend vliegtuig. Hierdoor kunnen we blijven investeren en hoeven wij niet per vliegtuig een passende financieringsvorm te zoeken.
 
Heeft u uw bedrijfspand in eigendom of huurt u dit?
Wij huren een bedrijfspand in Zoetermeer en een bedrijfspand in Woensdrecht.
 
Profiel_15415_2_104745.jpg

Welke specifieke zekerheden kunt u inbrengen?
AELS bestaat al 10 jaar en is inmiddels door de wol geverfd in deze complexe markt. De kans op toetreders is relatief gering en daarmee blijven wij naar verwachting de enige partij in Nederland en één van de weinige ondernemingen in Europa die in eigen beheer aankoopt, ontmantelt, recyclet en de onderdelen verkoopt. 

AELS heeft in de loop der jaren een trouwe groep investeerders gevonden die de financiering van de vliegtuigen tot op heden heeft verzorgd. Deze groep is inmiddels zo overtuigd van ons businessmodel dat er in 2016 besloten is om een deel van de leningen om te zetten naar aandelen. Deze constructie waarborgt de betrokkenheid van de groep investeerders.

Daarbij zijn er reeds verregaande gesprekken met andere geldverstrekkers om een nog grotere groei te kunnen bewerkstelligen. Daarin ligt dan ook de kracht van AELS, want de business is goed schaalbaar. Alle vliegtuigprojecten zijn op projectniveau winstgevend afgesloten. Op de eigen vliegtuigprojecten maakt AELS een gemiddelde projectwinst die 29% van de sales bedraagt. Zaak is nu om het volume op te voeren door het aantrekken van de financiering bij Geldvoorelkaar.nl.

Er is bij deze lening geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. De heer D.J.P. van Heerden geeft echter een persoonlijke borgstelling af van € 150.000,- gedurende de volledige looptijd van deze lening.

Zijn er naast deze lening nog andere partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen?
Door haar ruime ervaring is AELS in staat om lucratieve deals in de markt te sluiten. Sterker nog, hoe meer vliegtuigen worden verworven tegen gunstige prijzen, hoe sterker de winstgroei zal zijn en daarmee de financiële positie. Om deze reden krijgt AELS regelmatig nieuwe funding van de bestaande informal investors, maar wordt er ook actief in de markt gezocht naar aanvullende financiering. Tot op heden maakt AELS geen gebruik van bancaire leningen, met uitzondering van een beperkt rekening-courantkrediet bij huisbankier ABN AMRO. Bij een succesvolle crowdfundcampagne heeft AELS interesse om dit als vast fundinginstrument op te nemen, waardoor het tot de mogelijkheden behoort dat AELS opnieuw bij Geldvoorelkaar.nl een aanvraag zal plaatsen.
 
Noot van Geldvoorelkaar.nl
Het in de aanhef vermelde G-PD% en de Creditsafe score zijn van de geldnemer AELS Holding B.V. Medegeldnemer is Aircraft End-of-Life Solutions (AELS) B.V. (G-PD 0,70% en Creditsafe score 32).
 
Er is bij deze lening geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid in privé, echter de heer  D.J.P. van Heerden tekent een persoonlijke borgstelling van € 150.000,-.
 
Dit is een groeilening. De eerste rentebetaling vindt plaats 3 maanden na ingang van de lening, welke vervolgens annuïtair zal worden afgelost in 60 termijnen.
 
Let op! Het is geldnemer toegestaan vervroegd af te lossen. Hierbij wordt aan de investeerders in totaal ten minste 24 maanden rente vergoed (bijvoorbeeld bij aflossing na 8 maanden is de rentevergoeding 16 maanden toekomstige rente; vindt de aflossing na 36 maanden plaats dan is de rentevergoeding 0 maanden. De resterende schuld wordt in dat laatse geval dus in zijn geheel afgelost zonder toekomstige rente.)

De uitboeking van de financiering vindt plaats nadat er door Geldvoorelkaar.nl een voorlopige koopovereenkomst van het vliegtuig ontvangen is. 


Terug naar overzicht

Geïnvesteerd bedragInvesteerderDatum
€ 100022667dinsdag 14 februari 2017
€ 100002213dinsdag 14 februari 2017
€ 2.000019469dinsdag 14 februari 2017
€ 300004683dinsdag 14 februari 2017
€ 100024616dinsdag 14 februari 2017
€ 100016733dinsdag 14 februari 2017
€ 200024394dinsdag 14 februari 2017
€ 200021106dinsdag 14 februari 2017
€ 100022371dinsdag 14 februari 2017
€ 400019306dinsdag 14 februari 2017
€ 100019959dinsdag 14 februari 2017
€ 300017067dinsdag 14 februari 2017
€ 500006297dinsdag 14 februari 2017
€ 500003268dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000025290dinsdag 14 februari 2017
€ 400025483dinsdag 14 februari 2017
€ 100018105dinsdag 14 februari 2017
€ 100025559dinsdag 14 februari 2017
€ 100003898dinsdag 14 februari 2017
€ 500025631dinsdag 14 februari 2017
€ 500002621dinsdag 14 februari 2017
€ 200025698dinsdag 14 februari 2017
€ 4.000025291dinsdag 14 februari 2017
€ 300011095dinsdag 14 februari 2017
€ 100022918dinsdag 14 februari 2017
€ 100021518dinsdag 14 februari 2017
€ 200014823dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000009969dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000004812dinsdag 14 februari 2017
€ 100002580dinsdag 14 februari 2017
€ 300025414dinsdag 14 februari 2017
€ 300016312dinsdag 14 februari 2017
€ 500023395dinsdag 14 februari 2017
€ 300017325dinsdag 14 februari 2017
€ 100024006dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000025955dinsdag 14 februari 2017
€ 500025885dinsdag 14 februari 2017
€ 200011696dinsdag 14 februari 2017
€ 300003497dinsdag 14 februari 2017
€ 500016422dinsdag 14 februari 2017
€ 200015721dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000004807dinsdag 14 februari 2017
€ 100016428dinsdag 14 februari 2017
€ 200010468dinsdag 14 februari 2017
€ 400008664dinsdag 14 februari 2017
€ 600007342dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000026011dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000016836dinsdag 14 februari 2017
€ 200025333dinsdag 14 februari 2017
€ 500016535dinsdag 14 februari 2017
€ 500025594dinsdag 14 februari 2017
€ 200004749dinsdag 14 februari 2017
€ 200009081dinsdag 14 februari 2017
€ 2.500010677dinsdag 14 februari 2017
€ 100019315dinsdag 14 februari 2017
€ 100019318dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000018759dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000007496dinsdag 14 februari 2017
€ 500011328dinsdag 14 februari 2017
€ 200023650dinsdag 14 februari 2017
€ 200017344dinsdag 14 februari 2017
€ 100020146dinsdag 14 februari 2017
€ 300012355dinsdag 14 februari 2017
€ 500006438dinsdag 14 februari 2017
€ 500015227dinsdag 14 februari 2017
€ 200018353dinsdag 14 februari 2017
€ 2.000024363dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000026106dinsdag 14 februari 2017
€ 100005466dinsdag 14 februari 2017
€ 200017216dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000001386dinsdag 14 februari 2017
€ 300015595dinsdag 14 februari 2017
€ 400022961dinsdag 14 februari 2017
€ 500024491dinsdag 14 februari 2017
€ 500006451dinsdag 14 februari 2017
€ 700024172dinsdag 14 februari 2017
€ 5.000025427dinsdag 14 februari 2017
€ 200023582dinsdag 14 februari 2017
€ 1.500005997dinsdag 14 februari 2017
€ 200025674dinsdag 14 februari 2017
€ 100025827dinsdag 14 februari 2017
€ 100025911dinsdag 14 februari 2017
€ 200015265dinsdag 14 februari 2017
€ 100012251dinsdag 14 februari 2017
€ 500008054dinsdag 14 februari 2017
€ 400021114dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000010347dinsdag 14 februari 2017
€ 100014303dinsdag 14 februari 2017
€ 500022654dinsdag 14 februari 2017
€ 100012242dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000021750dinsdag 14 februari 2017
€ 200012490dinsdag 14 februari 2017
€ 500023841dinsdag 14 februari 2017
€ 400011643dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000022532dinsdag 14 februari 2017
€ 100014985dinsdag 14 februari 2017
€ 100013461dinsdag 14 februari 2017
€ 500025391dinsdag 14 februari 2017
€ 500000248dinsdag 14 februari 2017
€ 300014380dinsdag 14 februari 2017
€ 200015065dinsdag 14 februari 2017
€ 100011625dinsdag 14 februari 2017
€ 100017241dinsdag 14 februari 2017
€ 4.000007762dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000014478dinsdag 14 februari 2017
€ 100021735dinsdag 14 februari 2017
€ 500012148dinsdag 14 februari 2017
€ 400025120dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000024778dinsdag 14 februari 2017
€ 100009551dinsdag 14 februari 2017
€ 100019020dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000014187dinsdag 14 februari 2017
€ 1.000021896dinsdag 14 februari 2017
€ 200009684dinsdag 14 februari 2017
€ 100023768dinsdag 14 februari 2017
€ 500025034dinsdag 14 februari 2017
€ 300021054dinsdag 14 februari 2017
€ 400019205dinsdag 14 februari 2017
€ 500008605dinsdag 14 februari 2017
€ 400023844dinsdag 14 februari 2017
€ 500024328dinsdag 14 februari 2017
€ 100003974dinsdag 14 februari 2017
€ 300006978dinsdag 14 februari 2017
€ 2.500003123dinsdag 14 februari 2017
€ 300009393dinsdag 14 februari 2017
€ 200003412dinsdag 14 februari 2017
€ 100025726dinsdag 14 februari 2017
€ 500021404dinsdag 14 februari 2017
€ 100020922dinsdag 14 februari 2017
€ 100011016dinsdag 14 februari 2017
€ 500025714woensdag 15 februari 2017
€ 500025970woensdag 15 februari 2017
€ 200015028woensdag 15 februari 2017
€ 100019392woensdag 15 februari 2017
€ 100025887woensdag 15 februari 2017
€ 100018228woensdag 15 februari 2017
€ 300012400woensdag 15 februari 2017
€ 200003319woensdag 15 februari 2017
€ 1.000024142woensdag 15 februari 2017
€ 1.000025561woensdag 15 februari 2017
€ 500025496woensdag 15 februari 2017
€ 500001998woensdag 15 februari 2017
€ 4.000024183woensdag 15 februari 2017
€ 200008720woensdag 15 februari 2017
€ 1.000011723woensdag 15 februari 2017
€ 2.500011385woensdag 15 februari 2017
€ 1.000010496woensdag 15 februari 2017
€ 1.000005201woensdag 15 februari 2017
€ 500014878woensdag 15 februari 2017
€ 2.000024622woensdag 15 februari 2017
€ 600008778woensdag 15 februari 2017
€ 100005479woensdag 15 februari 2017
€ 300002107woensdag 15 februari 2017
€ 200004680woensdag 15 februari 2017
€ 200016565woensdag 15 februari 2017
€ 300016566woensdag 15 februari 2017
€ 1.500006772woensdag 15 februari 2017
€ 200016135woensdag 15 februari 2017
€ 100017311woensdag 15 februari 2017
€ 100004399woensdag 15 februari 2017
€ 1.000025846woensdag 15 februari 2017
€ 200022621woensdag 15 februari 2017
€ 200011405woensdag 15 februari 2017
€ 2.000026113woensdag 15 februari 2017
€ 100026005woensdag 15 februari 2017
€ 2.000007634woensdag 15 februari 2017
€ 200014783woensdag 15 februari 2017
€ 300013172woensdag 15 februari 2017
€ 1.000021751woensdag 15 februari 2017
€ 4.000024561woensdag 15 februari 2017
€ 500008019woensdag 15 februari 2017
€ 100026116woensdag 15 februari 2017
€ 300023836woensdag 15 februari 2017
€ 200017078woensdag 15 februari 2017
€ 500019175woensdag 15 februari 2017
€ 500010974woensdag 15 februari 2017
€ 1.000013897woensdag 15 februari 2017
€ 200010183woensdag 15 februari 2017
€ 100021767woensdag 15 februari 2017
€ 200001212woensdag 15 februari 2017
€ 100025321woensdag 15 februari 2017
€ 100013969woensdag 15 februari 2017
€ 500023740woensdag 15 februari 2017
€ 200005818woensdag 15 februari 2017
€ 100023718donderdag 16 februari 2017
€ 500020495donderdag 16 februari 2017
€ 3.000004806donderdag 16 februari 2017
€ 1.000020774donderdag 16 februari 2017
€ 2.000020257donderdag 16 februari 2017
€ 2.000025568donderdag 16 februari 2017
€ 500012709donderdag 16 februari 2017
€ 2.500015496donderdag 16 februari 2017
€ 100012164donderdag 16 februari 2017
€ 2.000024288donderdag 16 februari 2017
€ 1.200008784donderdag 16 februari 2017
€ 2.000026122donderdag 16 februari 2017
€ 200010915donderdag 16 februari 2017
€ 500013177donderdag 16 februari 2017
€ 1.500010607donderdag 16 februari 2017
€ 1.500025436donderdag 16 februari 2017
€ 200021679donderdag 16 februari 2017
€ 500025423donderdag 16 februari 2017
€ 100004393donderdag 16 februari 2017
€ 1.000014937donderdag 16 februari 2017
€ 1.000008160donderdag 16 februari 2017
€ 300026047donderdag 16 februari 2017
€ 100023560donderdag 16 februari 2017
€ 400016700donderdag 16 februari 2017
€ 1.500004366vrijdag 17 februari 2017
€ 100021421vrijdag 17 februari 2017
€ 1.000026127vrijdag 17 februari 2017
€ 500009082vrijdag 17 februari 2017
€ 2.000009943vrijdag 17 februari 2017
€ 200004661vrijdag 17 februari 2017
€ 2.000020394vrijdag 17 februari 2017
€ 100003525vrijdag 17 februari 2017
€ 300003024vrijdag 17 februari 2017
€ 300006421vrijdag 17 februari 2017
€ 2.500026129vrijdag 17 februari 2017
€ 500025547vrijdag 17 februari 2017
€ 1.500001617vrijdag 17 februari 2017
€ 100026133vrijdag 17 februari 2017
€ 3.000024637zaterdag 18 februari 2017
€ 200018873zaterdag 18 februari 2017
€ 5.000026134zaterdag 18 februari 2017
€ 1.500010922zaterdag 18 februari 2017
€ 300021266zaterdag 18 februari 2017
€ 500026120zaterdag 18 februari 2017
€ 200007300zaterdag 18 februari 2017
€ 300010283zaterdag 18 februari 2017
€ 1.500026137zondag 19 februari 2017
€ 200015701zondag 19 februari 2017
€ 100019164zondag 19 februari 2017
€ 300026138zondag 19 februari 2017
€ 200016740zondag 19 februari 2017
€ 500006073zondag 19 februari 2017
€ 1.000026102zondag 19 februari 2017
€ 500026141zondag 19 februari 2017
€ 100016915zondag 19 februari 2017